buy

buy

  • ۰
  • ۰

اقدام پژوهی چگونه توانستم به کمک روش های نوین تدریس به دانش آموز دو زبانه بازمانده از تحصیل یاری رسانم

اقدام پژوهی چگونه توانستم به کمک روش های نوین تدریس به دانش آموز دو زبانه بازمانده از تحصیل یاری رسانم

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم به کمک روش های نوین تدریس به دانش آموز دو زبانه بازمانده از تحصیل یاری رسانم بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 27

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد

چکیده

از جمله آسیب هایی که نظام آموزشی را در ایران مورد تهدید قرار می دهد، افت تحصیلی می باشد. افت تحصیلی را می توان زیر بنای اصلی پدیده کودکان بازمانده از تحصیل دانست . یکی از شاخص های توسعه کشورها ، همگانی شدن آموزش و پرورش و تعمیم آموزش اجباری است. محاسبات گذر تحصیلی از مقطع ابتدایی نشانگر این واقعیت است که شمار خروجی ها برابر با عده ورودی ها نیست و توسعه در کشور ما نیز از این لحاظ کم تر تحقق یافته است. همواره افت تحصیلی در آموزش و پرورش وجود داشته ما به دلیل تدریجی بودن و آشکار نبودن نتایج آن به عمد از کنار آن رد شده ایم. افت تحصیلی موارد متعددی از قبیل مردودی، ترک تحصیل را در بر می گیرد و منظور کاهش عملکرد دانش آموز از سطح رضایت بخش به سطح نامطلوب است و به طوری که اگر بین استعداد بالقوه و بالفعل دانش آموز فاصله ای وجود داشته باشد این فاصله نشان از افت تحصیلی دارد و بهترین شاخص آن مقایسه عملکرد قبلی و فعلی دانش آموز است که نهایتا" منجر به بروز پدیده بسیار تلخ کودکان بازمانده از تحصیل می شود . منظور از کودک بازمانده از تحصیل، آن گروه سنی از جمعیت هستند که در سنین مدرسه یعنی بین شش تا ۱۸ سال سن دارند و در ماه‏های تحصیلی و در چرخه‏ی آموزشی کشور حضور ندارند. یعنی در زمان ساعات کار مدارس، خارج از مدارس هستند و به هر دلیلی یا اساساً وارد چرخه‏ی آموزش نشده‏اند، یا بعد از مدت کوتاهی از آن خارج شده‏اند. این پژوهش درباره دختری به نام زینب است که به دلایلی از تحصیل بازمانده است . از آنجایی که معلمان پایه اول او را مخل کلاس خود می دانستند من خود به شخصه مسئولیت آموزش او را جهت ورود به پایه اول به عهده گرفتم .

مقدمه :

گاهی آمار کودکان بازمانده از تحصیل سه و نیم میلیون نفر ارائه می شود و گاه بیشتر ازاین ،اما می توان آمار ارائه شده از دفتر پژوهشهای مجلس را ملاک قرار داد. با این وجود این آمار تا چه اندازه صحیح می باشد و تا چه اندازه در آمار ارائه شده ی کودکانی که جذب بازار کارشده اند و خانواده ها به دلایلی این آمار را ارائه نمی دهند و یا سهم کودکانی که اسیر گروه های بزهکاری و یا تکدی گری شده اند . براساس آمار منتشر شده توسط مرکز پژوهش های مجلس، با استناد به سرشماری سال 1385، بیش از 3/2 میلیون کودک 6 تا 17 ساله بازمانده از تحصیل در کشور وجود دارد که یا اصلا" به مدرسه نرفته اند یا در طول سالهای تحصیل به دلایل مختلف از تحصیل بازمانده اند . می توان گفت که هرکودک بازمانده از تحصیل یک بمب ساعتی است . یک حساب سرانگشتی برای دریافتن اهمیت موضوع کافی است : 3/2 میلیون نفر بازمانده از تحصیل یعنی افزایش دست کم 3/2 میلیون فرصت بزهکاری ،از دست رفتن 3/2 میلیون فرصت برای افزایش تولید مادی و معنوی کشور ،یعنی 3/2 میلیون فرد که به خاطر بهره مند نبودن از حقوق اولیه خویش سرخورده شده اند، یعنی افزایش شکاف طبقاتی و نابرابری درآمدی و.... فراموش نکنیم هزینه ای که امروز برای ادامه تحصیل کودکان ترک تحصیل کرده پرداخت نمی شود در آینده چند برابر آن را باید هزینه زندان و کانون های اصلاح و تربیت و دادگاه و پلیس نماییم. کودکان بازمانده از تحصیل دو گروه هستند . گروهی مانند کودکان مناطق عشایری و روستاهای دورافتاده و کم جمعیت که از اول وارد سیستم آموزشی نمی شوند . به جز کودکان محروم مناطق عشایری و روستایی ، تعدا د کمی از کودکان و به خصوص دختران در روستاها و حاشیه شهرها به دلیل نا آگاهی ، تعصب و فقر والدین ، رنگ مدرسه را نمی بینند واینها مطلقا "بیسوادند . گروه دوم کودکانی هستند که در 6 سالگی وارد مدرسه می شوند و بعد از چندسال تحصیل به دلایل مختلف ترک تحصیل می کنند . بخش دیگر افراد بازمانده از تحصیل مربوط به مناطق دوزبانه کشوراست . این کودکان به دلیل اینکه زبان مادری آنها متفاوت با زبان آموزشی کشور است نمی توانند خود را باسیستم آموزشی رسمی تطبیق دهند در همان سال اول دچار افت تحصیلی می شوند . به امید روزی که در نظام آموزشی خود شاهد هیچ نوع دانش آموز بازمانده ازتحصیلی نباشیم . انشاالله الف – تشخیص و تبیین مساله : 1- تشخیص مساله : درصبح یکی از روزهای دی ماه و قتی در دفتر مدرسه نشسته بودم مادری دست دو دختر خود را گرفته بود وارد دفتر شد و گفت که به توصیه همسایه ها برای ثبت نام دخترانش در پایه اول مراجعه نموده است از نظر جثه دختران بزرگ بودند و شناسنامه ها نیز مسئله مورد نظر را تایید می کردند یکی از دخترها 11 سال تمام داشت و دیگری 10 ساله بود و زینب نام داشت و علت عدم ثبت نامشان این بود که ساکن یکی از روستاهای محروم و دور دست با جمعیت کم بودند و پس از فوت پدر به کمک دایی شان به کرد آباد مهاجرت نموده بودند و از آنجا که به تحصیل علاقه داشتند با توصیه همسایه ها برای ثبت نام آمده بودند زینب به خاطر شرایط سنی پذیرفته شد و خواهر دیگر به کلاسهای نهضت سواد آموزی معرفی گردید اما دو روز بعد معلم کلاس اول از پذیرش او خودداری نمود و گفت به هیچ وجه نمی تواند اورا درکلاس بپذیرد چرا که او هیچ نمی داند و مخل آموزش در کلاس می باشد . با هماهنگی مدیر مجتمع و اداره متبوعه او به عنوان دانش آموز بازمانده از تحصیل شناخته شد و مسئولیت آموزش وی با پیشنهاد خودم به این جانب واگذار گردید کاری که آسان نمود اول ولی افتاد مشکلها .کاری که آغاز آن باید از 15 اسفند شروع می شد اما من خود داوطلبانه از همان روز شروع به آموزش این کودک بازمانده از تحصیل نمودم .مساله اساسی این بود که چگونه می توان با کودکی که یک کلمه فارسی نمی داند کار کرد و در او ایجاد انگیزه نمود .

شرح و توضیح مساله و توصیف وضع موجود :

اینجانب …………………. ، کارشناس آموزش ابتدایی ، مدت ….. سال است که در کسوت معلمی مشغول به خدمت هستم . در سال جاری به عنوان معلم پایه سوم ابتدایی دبستان …………. مشغول به خدمتگزاری می باشم . در همان روز اول متوجه شدم که زینب با زبان اصیل ترکی که کمتر واژه های فارسی با آن آمیخته شده باشد صحبت می کند و کمترین اطلاع را از زبان فارسی می داند .همچنین خانواده زینب به دلیل فقر شدید مالی از کمترین امکانات زندگی برخوردار هستند به نحوی که نتوانسته اند تلویزیون تهیه نمایند و پس از مهاجرت دی ماه به تازگی و طی دو هفته اخیر در خانه اقوام خویش توانسته اند تلویزیون تماشا نمایند . کار با نگاره ها به سختی شروع شد چون تصاویر کتاب واضح نبودند و زینب برای یادگیری اصطلاح فارسی کلمات از تمرین و تکرار کافی برخوردار نبود همچنین با اینکه برای آموزش زیر نویس های هر نگاره از وایت برد استفاده می کردم اما علاقه ای به نوشتن نشان نمی داد و از همان روزهای اول از دست خط مناسبی برخوردار نبود . غیبت های 2 روزه در همان اوایل کار به بهانه های واهی بیماری نشان از بی علاقگی زینب به درس بود و من در هفته اول کار دلسردی خود را از روند کار در دفتر معلمان اعلام کردم و گفتم بی فایده است کاش مسئولیت کار را نمی پذیرفتم .









سایر محصولات :
اقدام پژوهی چگونه توانستم به کمک روش های نوین تدریس به دانش آموز دو زبانه بازمانده از تحصیل یاری رسانم

اقدام پژوهی چگونه توانستم به...

تحقیق واژه تاریخ در مدیریت اسلامی

تحقیق واژه تاریخ...

تحقیق در مورد حسابداری شرکت مخابرات خراسان رضوی

تحقیق در مورد حسابداری شرکت مخابرات خراسان...

اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل تیک عصبی و ناخن جویدن را در دانش آموزم داریوش از بین ببرم؟

اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل...

اقدام پژوهی چگونه توانستم ترس و وحشت کریم را از معلم و مدرسه از بین ببرم؟

اقدام پژوهی چگونه توانستم...

تحقیق مدیریت در اسلام و مصادیق آن

تحقیق مدیریت در اسلام و مصادیق آن...

کارآموزی ایران خودرو

کارآموزی ایران خودرو...

تحقیق سازمان های محلی قبل از انقلاب اسلامی

تحقیق سازمان های محلی...

دانلود گزارش کارآموزی شرکت نوش مازندران سهامی عام

دانلود گزارش...

گزارش کارآموزی رشته راه و ساختمان و نقشه برداری

گزارش کارآموزی رشته راه و ساختمان و...

اقدام پژوهی چگونه توانستم رفتار های نامتعارف بازخوردی دانش آموزم با خانواده از هم گسیخته را از بین ببرم؟

اقدام پژوهی چگونه توانستم رفتار های نامتعارف...

اقدام پژوهی چگونه توانستم به کمک ارائه برنامه درسی قوی و همکاری اولیاء سطح علمی دانش آموزانم را بالا ببرم؟

اقدام پژوهی چگونه توانستم به کمک...

کامل ترین گنجینه سوالات پرستاری ویژه کارشناسی ارشد و استخدامی

کامل ترین گنجینه...

دانلود کتاب زیبایی، درخشش میان همه

دانلود کتاب زیبایی، درخشش...

تحقیق سازمان های محلی در حکومت های متمرکز

تحقیق سازمان های محلی در...

دانلود مقاله ابطال رأی داوری در حقوق ایران

دانلود مقاله ابطال...

تحقیق انواع سازمان های محلی در ایران

تحقیق انواع سازمان های محلی در...

دانلود تحقیق اعتدال در سیره نبوی

دانلود تحقیق اعتدال در سیره...

گزارش کارآموزی شرح کارآموزی در بخش ژنتیک و اصلاح نباتات

گزارش کارآموزی شرح...

دانلود مقاله معرفی سیستم منو پمپ

دانلود مقاله معرفی سیستم منو پمپ...

دانلود مقاله زمین گرمایی

دانلود مقاله ...

دانلود تحقیق مایع کننده ی گاز طبیعی به روش گرما – صوتی

دانلود تحقیق مایع کننده ی گاز طبیعی...

تحقیق ارزشهای اسلامی در مدیریت

تحقیق ارزشهای اسلامی...

دانلود مقاله بررسی وضعیت ایمنی کار در صنایع، موانع و پیشنهادها

دانلود مقاله ...

دانلود مقاله درباره CNG یا گاز طبیعی فشرده

دانلود مقاله درباره...

آزمون کارشناسی ارشد پرستاری سالمندی سال تحصیلی 92 _ 93

آزمون کارشناسی ارشد پرستاری...

دانلود مقاله جایگاه دادستان در سیاست جنایی نوین و الزامات دادرسی عادلانه

دانلود مقاله جایگاه...

تحقیق استراتژی های مدیریت

تحقیق استراتژی های مدیریت...

نمونه سوال عملی رشته شهروند الکترونیکی از سری آزمونهای فنی و حرفه ای

نمونه سوال عملی رشته شهروند...

گزارش کارآموزی اداره برق منطقه ای کوار

گزارش کارآموزی اداره برق منطقه ای...

دانلود تحقیق ظروف مورد استفاده برای فرآیند

دانلود تحقیق ظروف...

آزمون کارشناسی ارشد پرستاری داخلی جراحی سال تحصیلی 93 _ 94

آزمون کارشناسی ارشد پرستاری داخلی جراحی سال...

گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت ایمن افزار وایا

گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت ایمن افزار...

گزارش کارآموزی پتروشیمی رازی تصفیه گاز

گزارش کارآموزی پتروشیمی...

تحقیق پارلمان ها و مجالس قانونگذاری

تحقیق پارلمان ها و مجالس قانونگذاری...

دانلود تحقیق درباره طراحی فرایندهای تولید شیمیایی

دانلود تحقیق درباره طراحی فرایندهای تولید...

اقدام پژوهی چگونه توانستم با رویکرد مدیریت مبتنی بر مدرسه شورای دانش آموزی آموزشگاه را پربار و فعال سازم؟

اقدام پژوهی چگونه توانستم با...

آزمون کارشناسی ارشد پرستاری سال تحصیلی 92 _ 93

آزمون کارشناسی ارشد پرستاری سال...

دانلود تحقیق طبقه بندی راکتورهای صنعتی

دانلود تحقیق طبقه بندی...

اقدام پژوهی چگونه توانستم با تقویت سرشت خداجوی دانش آموزان آنها را در مقابل شبیخون فرهنگی دشمن مقاوم سازم؟

اقدام پژوهی چگونه توانستم ...

دانلود مقاله شکافت هسته ای

دانلود مقاله شکافت...

آزمون کارشناسی ارشد پرستاری سال تحصیلی 91 _ 92

آزمون کارشناسی ارشد پرستاری سال تحصیلی ...

گزارش کارآموزی تاسیسات، شرکت زمان شعله خوی

گزارش کارآموزی تاسیسات، شرکت زمان شعله خوی...

اقدام پژوهی چگونه توانستیم در کلاس درس در عصر اطلاعات و ارتباطات با جهانی شدن آموزش شیمی همگام شویم؟

اقدام پژوهی چگونه توانستیم در...

اقدام پژوهی چگونه توانستم اختلالات رفتاری دانش آموز آموزشگاه استثنایی که ناشی از بیش فعالی و کمبود توجه او ست را برطرف سازم؟

اقدام پژوهی چگونه توانستم اختلالات...

دانلود تحقیق شکافت سه گانۀ اورانیوم 236 و 234

دانلود تحقیق شکافت...

دانلود مقاله شکافت القایی تورم به وسیله یون های هلیوم میان انرژی

دانلود مقاله شکافت القایی تورم به وسیله...

اقدام پژوهی معاون پرورشی چگونه توانستم به کمک راهکار های جذاب اضطراب و ترس را در بین دانش آموزان پایه ششم کاهش دهم ؟

اقدام پژوهی معاون پرورشی...

بروشور بسکتبال
بروشور دبیری
بروشور حضرت معصومه (س)
بروشور حجاب و عفاف
بروشور حجاب
احساس مسئولیت معلمی در تعلیم و تربیت اسلامی
فضای مجازی و نظام تعلیم و تربیت (فرصت ها و چالش ها)
دانلود برنامه سالانه طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار
گزارش تخصصی معلمان بهینه سازی وظایف و مسئولیت های معاون اجرایی مدارس
گزارش تخصصی معلمان ارزش و اهمیت درس ادبیات فارسی در مقطع متوسطه
فضای مجازی و نظام تعلیم و تربیت (فرصت ها و چالش ها)
احساس مسئولیت معلمی در تعلیم و تربیت اسلامی
دانلود برنامه سالانه طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار
نقش معلم و دستگاههای مسئول در ایجاد روحیه و نشاط معلمی

کلمات کلیدی :hellip hellip hellip پژوهی چگونه تونستم قدم پژوهی چگونه دنش آموز بزمنده hellip hellip دنش آموز کودکن بزمنده قدم پژوهی پژوهی چگونه ترک تحصیل تحصیل بزمنده hellip آموزش کودکن تحصیلی آموزشی
  • ۹۶/۰۸/۲۰
  • میلاد میلادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی